Emocijos darbe, ar priimti?
Nuo baimės iki pasitikėjimo: kaip emocijų priėmimas darbe kuria tvirtas komandas
6/1/20252 min read
Įmonės vis dažniau susiduria su nauju iššūkiu – kaip kurti ne tik efektyvias, bet ir emociškai saugias darbo vietas? Darbuotojų įsitraukimas ir gerovė jau seniai nebėra tik papildomas privalumas – tai tiesioginis veiksnys, lemiantis verslo sėkmę. Tradicinis požiūris, ignoruojantis darbuotojų emocijas, yra pasenęs. Šiandien sėkmingos organizacijos supranta, kad emocijos, įskaitant ir nerimą ar baimę, nėra „profesionalumo trūkumas“, o natūrali žmogiška patirtis, turinti didelę įtaką produktyvumui, kūrybiškumui ir lojalumui.
Mokslas patvirtina: emocijų priėmimas atsiperka
Moksliniai tyrimai vienareikšmiškai rodo, kad organizacijos, kurios skatina atvirą emocijų raišką ir moko vadovus dirbti su jomis, pasiekia geresnių rezultatų. „Journal of Occupational Health Psychology“ publikuotas tyrimas atskleidė, kad darbuotojai, kurie jaučiasi laisvi išreikšti savo emocijas, yra labiau įsitraukę ir mažiau linkę patirti perdegimą. Emociškai saugi aplinka mažina stresą ir didina pasitikėjimą, o tai tiesiogiai veikia bendradarbiavimą ir inovacijas.
„Yale Center for Emotional Intelligence“ atlikti tyrimai, vadovaujami dr. Marc Brackett, įrodo, kad darbuotojų emocijų valdymas ir pripažinimas darbe yra esminis sėkmės komponentas. Jie pabrėžia, kad emocinis intelektas – tai ne tik gebėjimas atpažinti savo jausmus, bet ir suprasti, kaip jie veikia sprendimų priėmimą, santykius su kolegomis ir bendrą darbo kokybę.
Pasauliniai pavyzdžiai, kurie įkvepia
Gerosios praktikos pavyzdžių galima rasti visame pasaulyje. Pavyzdžiui:
Google: Ši įmonė investuoja į komandos dinamikos tyrimus ir lyderystės ugdymą, pabrėždama psichologinio saugumo svarbą. „Google“ inicijuotas „Project Aristotle“ atskleidė, kad svarbiausias sėkmingos komandos veiksnys yra ne individualūs įgūdžiai, o psichologinis saugumas – t. y. gebėjimas jaustis laisvam ir išreikšti idėjas ar nerimą be baimės būti nuteistam.
Patagonia: Rūpinimasis darbuotojų gerove ir emocine sveikata yra šios įmonės kultūros pagrindas. „Patagonia“ skatina aktyvų gyvenimo būdą ir suteikia darbuotojams lankstumo, kad jie galėtų derinti darbą su asmeniniais pomėgiais, taip mažindami streso lygį ir didindami pasitenkinimą.
Kaip tai įgyvendinti praktikoje?
Mokykite lyderius. Vadovai turi tapti empatiškais lyderiais, gebančiais atpažinti ir priimti savo bei komandos narių emocijas. Mokymai apie emocinį intelektą, aktyvų klausymąsi ir konfliktų sprendimą yra investicija, kuri atsiperka.
Kurkite atvirus kanalus. Suteikite darbuotojams galimybę saugiai išreikšti savo mintis ir jausmus. Reguliarūs pokalbiai, anoniminės apklausos ir „atvirų durų“ politika padeda sukurti pasitikėjimo kultūrą.
Akcentuokite gerovę. Pripažinkite, kad nerimas ar stresas yra natūrali reakcija į iššūkius. Siūlykite paramos programas, psichologines konsultacijas ir skatinkite subalansuotą darbo ir asmeninio gyvenimo ritmą.
Įgalinkite darbuotojus. Suteikite jiems daugiau autonomijos ir sprendimų priėmimo laisvės. Tai sumažina nerimą ir sustiprina atsakomybės jausmą.
Įmonės, kurios priima darbuotojų emocijas ir aktyviai dirba su jomis, transformuojasi iš paprastų darboviečių į bendruomenes. Jos ne tik išlaiko talentus, bet ir kuria tvaresnį, atsakingesnį ir sėkmingesnį verslą.
„Tik pripažinę savo vidinę audrą, galime tapti tylos uostu kitiems.“
Susisiekime
welcome@fractionalmanager.lt
Tvarumo partneriai, MB
+37061155660
© 2025. All rights reserved.